Om 123hjemmeside

Fra lokal vision til global virksomhed med vækst i DNAet

123hjemmeside blev stiftet i København i 2003 af de to brødre, Morten og Jacob Elk. Deres vision var at skabe det nyttigste og mest brugervenlige værktøj til at kreere sin egen hjemmeside på markedet. De tog en simpel forretningsidé, og eksekverede den i henhold til 'lean' forretningsprincipper, om at skabe brugervenlighed og muligheder for Hr. og Fru. Danmark; brugere med basale IT kundskaber, der kunne have nytte af at lægge deres personlige og professionelle projekter online.

Med en videnskabelig tilgang til data, solid erfaring i at udvikle agilt og en ide med en misundelsesværdig skalerbarhed, blev den danske målgruppe hurtigt international. Kun et år efter det hele startede, lancerede de den engelsksprogede løsning, målrettet mod det amerikanske marked. Kombinationen af et skarpt fokus på brugervenlighed med en kompromisløs tilgang til lean principper har gjort 123hjemmeside til det skoleeksempel på international vækst, det er i dag.

I 2012 modtog 123hjemmeside en investering på €1.7 mio for at accelerer den internationale vækst. Bag investeringen står IT entreprenør Kaare Danielsen, hvis virksomhed Jobindex, er Danmarks største jobportal.

Det medførte kraftig international vækst, og lokale sprogversioner er nu tilgængelige i hele Skandinavien, Frankrig, Spanien, Italien, Holland, Belgien, Schweitz, Østrig, Luxembourg, England, USA. Polen, Tjekkiet, Grækenland, Tyrkiet, Portugal, Brasilien, Canada, Rusland, Indonesien, Malaysia - og flere er på vej.

I 2015 gik virksomheden fra en Premium til en Freemium forretningsmodel, der giver brugere over hele kloden en fuldstændig gratis hjemmeside. Lige nu opretter 400.000 nye brugere en 123hjemmeside hjemmeside hver måned, og flere en 20 millioner verden over har prøvet vores løsning.

Virksomheden omsætter årligt for over 75 mio. DKK og har en hurtigt voksende kundebase med 95.000 nuværende abonnenter fra hele verden. En ambitiøs vækstplan er sat i værk for 2017.

Mindset

Vores ideal om brugervenlighed løber gennem alle led af vores forretning. Vores ideal er ikke perfektion. Idealet er leg. At bruge vores produkt skal føles som en leg – nemt, spændende og åbnende. Noget at anvende, men også at lære fra. Og at arbejde for os er ligesådan.

Vi driver en kultur, hvor kreativitet trives og snæver faglighed er velkommen. Med to fysikere i ledelsen og testbaserede udviklingsprincipper, er kundskab og data vores daglige valuta. Vi sætter høje akademiske standarder men arbejder som et venskabeligt team.

Vi mener, udfordringer er dét, der er sjovt, og udvikling og vækst er et mål i sig selv. Vi har data i hjertet og brugervenlighed på hjernen. I hvert eneste led af virksomheden.